Reklama pro Opičku
A pro Simču



Dieta z NY

25. listopadu 2011 v 18:10 | Ashley |  móda a krása
Třífázový osmitýdenní plán "stravování, cvičení a přípravy" na postupné shazování kil, který se soustředí na osvojení daných principů a může být dodržován po celý život.

Plán vytvořil David Kirsch, autor knihy The Ultimate New York Body Plan ("Původní newyorský plán pro tělo", 2004) a zakladatel a majitel Klubu na Madison Square, newyorského fitness klubu zaměřeného na speciální fitness trénink.

Třífázová dieta s nízkým příjmem sacharidů a vysokým příjmem bílkovin.
Fáze 1 je nejpřísnější a zakazuje potraviny uvedené na šesti seznamech označených A, B, C, D, E a F, ale povoluje některé proteinové koktejly. Omezuje chléb a ostatní škroby, mléčné výrobky, sladkosti, ovoce, většinu tuků a alkohol. Během fáze jedna, v doporučeném trvání dvou týdnů (nebo i delším), by mělo být dosaženo redukce váhy kombinací přísné diety a 45 - 90 minut každodenního cvičení, přičemž některé vyžaduje medicinbal nebo činky a může se provádět vcelku nebo odděleně v desetiminutových sekcích.
Fáze 2 se vrací k sacharidům, které podává jednou denně k snídani nebo k obědu.
Kniha dále nabízí čtyřtýdenní jídelníček pro fázi 3, která má být rovněž celoživotním programem.
Fáze 1 a 2 jsou v podstatě nízkosacharidové programy. Fáze 3 rovněž nabízí jídelníčky, ale obsahuje některá jídla označená jako "švindl", která mohou být doplněna sklenkou vína. Bez těchto pokrmů jsou potraviny zařazené do fáze 3 rovněž nízkoenergetické, ovšem celkový energetický příjem se mění v závislosti na kilojoulech těchto "švindlů".

Plán poskytuje vysoce strukturovaný přístup ke stravě, redukci váhy a cvičení. Obsahuje prvky redukce váhy a váhové stabilizace, které mnoho dalších rychlodiet postrádá. Přísný nízkosacharidový a nízkoenergetický plán však může být pro některé jedince výzvou a režim cvičení náročný pro ty, kteří zpočátku nemají odpovídající fyzickou kondici. Prodloužení fáze 1 by mohlo způsobit snížení hladiny vápníku, vitamínu A, vitamínu C a ostatních vitamínů a minerálů.

Tento plán osloví ty, kterým vyhovují nízkosacharidové potraviny, strukturovaná dieta a rozfázovaná cvičení, postupné "shazování kil" a udržování optimální váhy. Ti z vás, kteří by měli omezovat fyzickou aktivitu nebo nejsou v dobrém zdravotním stavu, by se měli předem poradit s lékařem

Mnoho potravin se dá nakoupit v běžných obchodech nebo supermarketech, kromě některých produktů s krutím masem. Sušený syrový syrovátkový proteinový nápoj, který potřebujete a přípravu koktejlů, zakoupíte ve specializovaných prodejnách Vitaland.

Součástí strategie redukce váhy je fyzická aktivita.
Zdroje: Velký průvodce dietami - Judith C. Rodriguezová
davidkirsch.co.uk
weightlossresources.co.uk
Kirchs, D.:The Ultimate New York Diet (McGraw Hill, 2006)
V první fázi se mi vůbec nelíbí, že zakazují požívání ovoce. Ovoce by mělo patřit mezi nejzákladnější potraviny v našem jídelníčku. Nejsou sacharidy, jako sacharidy a kousek ovoce ráno před snídaní ještě nikomu neuškodil. Dále pak hází tuky do jednoho pytle. Bez zdravých tuků by naše tělo jen velmi špatně fungovalo, například jsou důležité pro vstřebávání vitamínů, které jsou rozpustné jen v tucích. Pokud tedy se nebudeme cpát smaženými jídly a nekvalitními čokoládami, nemusíme mít obavy, že bychom snad mohli přibrat z hrsti dýňových semínek.
Nemám ráda diety, kde zakáží zdravé potraviny, které nemají co do činění s tloustnutím. Dále bych pak jen přemýšlela nad jejich zakázanými škroby. Dvě brambory připravené na páře nebo 50 gramů celozrnného chleba přece také nemůžou za obezitu. Naopak to, že zakazují alkohol, čí sladkosti mi vůbec nevadí. Tento bod podporuji. Teda v určitých mezích. Dvě deci červeného vína na večer taky ještě nikomu nezpůsobily nadváhu a pár kostiček kvalitní hořké čokolády taky ne.
Nad mléčnými výrobky ale kroutím hlavou a přemýšlím. Jde jen o to, že bychom měli vyměnit produkty z kravského mléka za například ovčí či kozí. Pro naše tělo jsou jednodušší pro strávení a nezpůsobují tolik zahlenění, jako kravské. Myslím si, že dva týdny bez mléčných výrobků se dají přežít. Dneska existuje tolik alternativ za nahrazení mléka, která jsou navíc doplněna o vápník či vitamín B12.
Ve druhé fázi pak dále dochází k navrácení sacharidů zpátky do potravy. Píší, že by se měly konzumovat při snídani a obědu. Tato informace mi nepřijde nijak převratná, mně je jasné, že večeře by se měla převážně skládat z bílkovin.
No a potom přichází udržovací fáze 3. Mám takový divný pocit, že se bude skládat z potravin a zásad zdravé výživy, které se objevují snad v každé dietě.
Každopádně dávám morální plus za zařazení sportu do rozvrhu. Bez sportování prostě zhubnout nelze. Pamatuji si, že když jsem byla naposledy v New Yorku, tak jsem zhubla i bez sportování. Šlo jen o zdravou stravu a místo metra sem nachodila kilometry denně.
Kdo se začne s touto dietou a bude se přesně držet jejími body i u sportování, může se určitě těšit váhového úbytku. Ale přece jen je lepší vykašlat se na všechny fáze a začít se zdravě stravovat a do toho cvičit, to je jediný způsob, jak si spravit postavu a udržet si dobré zdraví.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Click.....

...Click...

Komentáře

1 Baby/Jane / SBéčko <3 / Baby/Jane / SBéčko <3 / | Web | 25. listopadu 2011 v 18:50 | Reagovat

JÁ SE SNAŽÍM HUBNOUT UŽ DLOUHO ALE NIKDY BYCH NEŠLA DO NĚJAKÉ DRASTICKÉ DIETY :(

2 Anička Kratochvílová Anička Kratochvílová | E-mail | 2. ledna 2012 v 12:26 | Reagovat

Já se taky snažím zhubnout, a nějak mi to moc nejde, ale četla jsem, a přijde mi to naprosto logické, že bys měla jíst aspoň 5x denně, ale po menších porích, jelikož když budeš jíst málo, tak si tělo řekne, že je málo jídla, že přijde hlad, a začne z jídla, které sníš, těžit co nejvíce tuků... proto vlastně nezhubneš ale ještě víc přibereš... :D
Ale nemusíš přece být nějaká anorektyčka, ne? mu síš to brát jako můj děda: JSOU LIDÉ TLUSÍ A HUBENÍ, ALE PŘIJDOU DOBY, KDY TLUSTÍ BUDOU HUBENÍ, A HUBENÍ BUDOU STUDENÍ... :D
Musíš to brát POZITIVNĚ!!! :D :D :D [1]:

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama