Reklama pro Opičku
A pro Simču



Olivového oleje se nemusíte bát...

25. listopadu 2011 v 18:45 | Ashley |  Diety, hubnutí a sportování

Oleje se nemusíte bát!

Právě naopak, pokud použijete olivový olej, prospěje to vašemu zdraví i štíhlé linii. S naším pětidenním programem zhubnete a budete se cítit skvěle.
Olivový olej obsahuje nenasycené mastné kyseliny a dalších sto důležitých látek. Má příznivé účinky na srdce, snižuje vysoký krevní tlak a hladinu cholesterolu, také posiluje obranyschopnost organismu. Lékařské studie prokazují, že při konzumaci olivového oleje tělo snáze odbourává přebytečná kila.
Postupujte tedy podle naší pětidenní tabulky a připravujte si hlavní jídla z kvalitního olivového oleje.
DEJTE SI K SNÍDANI
VARIANTA 1
Kousek celozrnného nebo lněného chleba se 2 polévkovými lžícemi tvarohu smíchaného se 2 mletými vlašskými ořechy.
VARIANTA 2
Müsli ze 3 polévkových lžic ovesných vloček, 2 mletých vlašských ořechů, malého strouhaného jablka a 150 ml nízkotučného mléka.
Váš pětidenní program
1. DEN
SNÍDANĚ: chléb s tvarohem a ořechy SVAČINA: jablko OBĚD: brambory s jogurtovou zálivkou SVAČINA: sójové mléko VEČEŘE: zeleninový krém s lososem
2. DEN
SNÍDANĚ: müsli s jablkem SVAČINA: kiwi OBĚD: kuřecí prsa s pomerančem SVAČINA: bílý jogurt VEČEŘE: špenátová omeleta
3. DEN
SNÍDANĚ: müsli s jablkem SVAČINA: jablko OBĚD: fazolový hrnec s pestem SVAČINA: sójové mléko VEČEŘE: zeleninový salát
4. DEN
SNÍDANĚ: müsli s jablkem SVAČINA: kiwi OBĚD: kuřecí prsa s pomerančem SVAČINA: bílý jogurt VEČEŘE: marinovaná paprika
5. DEN
SNÍDANĚ: chléb s tvarohem a ořechy SVAČINA: jablko OBĚD: špenátová omeleta SVAČINA: sójové mléko VEČEŘE: pestrý avokádový salát
JÍDLA K OBĚDU A K VEČEŘI
Fazolový hrnec s pestem
Nasekejte bazalku nadrobno, přidejte utřený česnek (stačí kousek) a 2 lžičky olivového oleje. Uvařte 200 ml zeleninového vývaru a přidejte do něj fazole v rajčatové omáčce z konzervy. Dobře promíchejte a přidejte pesto.
Brambory s dipem
Smíchejte 1 lžíci jogurtu s 1 lžičkou olivového oleje. Přidejte 1 lžičku kapar, kyselé okurky nakrájené nadrobno, petržel, bazalku. Větší uvařenou a očištěnou bramboru nakrájejte na tenká kolečka, opečte je z každé strany na rozpálené pánvi. Kousky podávejte se 100 g netučného uzeného karé a s dipem.
Zeleninový krém s lososem
Poduste na olivovém oleji 200 g brokolice nebo květáku a 150 g nakrájených brambor. Přidejte asi 1 litr zeleninového vývaru a uvařte spolu se zeleninou doměkka. Pak zeleninu rozmixujte a dochuťte špetkou muškátového oříšku, 1 lžící zakysané smetany a dochuťte. Krém podávejte s 50 g nakrájeného uzeného lososa a s nasekaným koprem.
Kuřecí prsa s pomerančem
Uvařte 30 g rýže. Oloupejte jeden velký pomeranč, nakrájejte ho a kousky posypejte trochou zázvoru. Asi 120 g kuřecích prsou opečete na 2 lžičkách olivového oleje. Maso po opečení vyndejte a udržujte teplé. Do výpeku přidejte 1-2 lžíce vody a krátce ohřejte kousky pomeranče (z každé strany). Maso podávejte s pomerančem a s rýží.
Pestrý avokádový salát
Velký talíř nebo mísu obložte listy salátu a pokrájenou salátovou okurkou a vše pokapejte lžičkou olivového oleje. Jedno menší avokádo rozkrojte podél a odstraňte pecku. Půlky avokáda oloupejte a nakrájejte na kousky. Kostičky dejte na salátový talíř a pokapejte citronovou šťávou. Posypejte 4 mletými vlašskými ořechy.
Marinovaná paprika
Nejméně 1 den marinujte ve sklenici s octem 250 g červené papriky. Nechte ji okapat, nakrájejte na proužky a rozložte na talíř. Obložte je okapanými kousky nakrájených sardelek spolu s utřeným česnekem. Pokapejte 1 lžící olivového oleje a citronové šťávy. Ozdobte petrželovou natí. Podávejte se 40 g celozrnného nebo lněného chleba.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Click.....

...Click...

Komentáře

1 Baby/Jane / SBéčko <3 / Baby/Jane / SBéčko <3 / | Web | 25. listopadu 2011 v 18:53 | Reagovat

I OLEJ JE POTŘEBA JÍST!!!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama